det där med skolslöjd...

...är ett rätt intressant fenomen. För i slöjdsalen på skolan där jag går finns i regel inte en enda tygsax som inte ger en spatt efter tre försök för att den är så värdelös. Lakansväv ist the thing to use, i alla fall om man ska tro maskinerna, eftersom de vägrar sy i mer än två lager jeanstyg ens med en ordentlig jeansnål. Sådana saker gör mig ilsken, frusterad och rätt omotiverad till att sy, även om jag kan skratta åt eländet. För rätt tragiskt är det faktiskt att en sprillans ny symaskin inte kan sy ordentligt i jeans, och att vi förväntas åstadkomma snygga saker med värdelösa saxar som i bästa fall klipper nån centimeter längst in, men då passar på att få tyget att fransa sig när den ändå håller på. Inte undra på att jag funderar på att ta med min egen älskade sax i fortsättningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0