Det händer saker...

...även om det inte märks...;)

Den burgundiska klänningen är numera utklippt och jag sitter och syr i hop axelsömmarna för tillfället. Dessutom har jag nästan sytt klart hela svärdsskidan, som förtjänar ett eget inlägg framåt helgen då jag har tid att lägga in lite bilder med. Det har blivit förvånansvärt mycket hantverkat med tanke på hur mycket annat jag gjort ändå. Gambesonhelvetet (ja, den heter så, det är min gambeson som aldrig blir klar och som vägrar passa eftersom jag hade andra mått när jag påbörjade den) har grävts fram ut tyglådan och justrerats lite grann i hopp om att kunna passa så smånigom... Men jag är tveksam ;)

Annars planeras det lajv så smått, jag hoppas komma iväg på åtminstone ett i år... Jag VET jag håller på att bli reenactor, och att försöka komma iväg på lajv är så mycket svårare nu än när man var grön, glad och pepp på allt som ens kunde liknas vid ett lajv. Numera är man lite för kräsen... Vilket bara jag förlorar på i längden, för jag missar allt det roliga. Japp, jag längtar tillbaka till min tid som linneninja i värdshusköket, det var tider det! :D

Dessutom har jag hunnit med att fota lite gamla lajvklänningar från början av karriären som nog ska säljas, även om det gör ont i lajvarsjälen. Jag lär aldrig använda dem på lajv igen, men det är en hel del nostalgivärde i dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0