Nästan Effektiv!

Japp! Det stämmer! Som omväxling har jag fått ett plagg klart under vettig tid, istället för att sy lite på detdär, och lite på dethär, lite på det tredje och lite på detdär som jag ju skulle gjort i höstas... Jag gör så när jag inte har nån "deadline" på mina projekt.

Jag har sagt att jag ska sy nya damhosor sen i somras. Då jag skitade ner mina gamla så till den grad att de inte var mörkt saffransgula utan tigerrandiga, samt brände hål i sulan på dem av misstag vid elden. Men nu äntligen blev jag sugen på att sy hosor när jag hittade en billig bit grått ylle (60*150 cm) för tio kr på secondhand. Gäller att sy medan där finns inspiration tänkte jag, och började, St. Patricks day till ära, klippa hosor och handsy för glatta livet till tonerna av irländsk folkmusik. Lite stämning ska man faktiskt ha när man syr ;)



Här har vi alltså den första hosan klar. Ignorera mina vinterbleka ben... och den fina vikeln som får mina lår att  se ut att ha en omkrets på nittio centimeter... ;)

Kan ju passa på att göra en lista på hur man INTE ska sy hosor... Egna erferenheter... 

Man ska inte:

  • ...sy på delar åt fel håll...
  • ...sy på sulan med sömmen utåt...
  • ...heller sy fast hosan i kjolen man har på sig...
Men men, en hosa klar, one to go... gäller att fortsätta nu så att jag inte tappar intresset och får paniksy sen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0