Om att aldrig kunna bestämma sig...

Jag har ett ständigt problem som rör tyg. Och det är knappast tygbrist som man skulle kunna tro, för tyg har jag... nästan tio meter ylle i diverse färger och storlekar. Problemet är att jag aldrig vet vad jag ska göra med allt mitt tyg!  Jag har speciellt två tyger som retat livet ur mig i över ett halvår, tre meter babyblått sammetsyg som jag köpte för 25 kr metern "bara för att", och tre meter lite tjockare mörkt blågrönt helylle som var betydligt dyrare. Jag har gett upp att göra nåt av det babyblå till mig själv, det är verkligen inte min färg, så det kommer få ligga i lådan tills mina framtida barnbarn hittar det om sisådär 35 år eller något sådant. Det gröna yllet, däremot, retar gallfeber på mig! Varenda gång jag vill köpa tyg påminner mitt huvud mig om det gröna yllet för nästan 500 kr som jag fortfarande inte gjort något av... Färgen är neutral och bra, inte för tråkig och inte för snobbig och tre meter räcker gott och väl till en klänning åt mig och det kan vara det som är problemet. Tyget räcker till vadhelst jag vill sy mig av det, och det är därför jag aldrig kan bestämma mig. Jag kan tillochmed få ut två elvahundratalskjortlar om jag vill. Eller en ärmlös överklänning och en ärmlös kjortel. Eller en hängselklänning och nya knähöga hosor (skulle visserligen behövas då jag brände hål i sulan när jag skulle torka mina gamla över en eld...). Eller ordentlig cotehardie med knappar... Eller den där Herjolfsnesklänningen jag funderat på i sisådär ett år... Jag har (nästan) hur många möjligheter som helst med det där tyget! Just därför är det så svårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0