Projekt: Lodjursmasken

I skolan har jag "Kostym" som eget valt ämne, och tanken är att vi ska göra Gipsmasker. "Usch och tråkigt" tänkte jag, jag hade velat sy (som jag ju aaaaaldrig gör annars...*ehrm*), men när man väl kommer igång är det riktigt roligt att pyssla med faktiskt... Temat var djur, och från början ville jag göra en mask inspirarad av en påfågel, men den idén var redan tagen, så det blev lodjur istället.

grundmålat

Grundmålad i en hemsk brun nyans, improviserad med brun och vit flaskfärg,
eftersom nyansen på den gula som fanns var fruktansvärt kall.
Pärlbandet ska gå längs nederkanten i brist på dekorationsideer, för jag gillar inte paljetter...

Masken något mer målad, men ser snarare ut som än puma än ett lodjur änsålänge.
Nästa lektion är det sista målningen av teckningen i ansiktet som gäller.
Pärlorna i nederkanten och de karaktäristiska tussarna (i det här fallet fjädrar) vid "öronen" ska dit med :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0